onsdag den 17. februar 2016

Det lugter lidt af forår....

Når solen skinner og himlen er blå, ja så får man fornemmelsen af forår.
Så er der ikke noget bedre, end at cykle der ud af.... og æde km efter km.
Mærke den kølig vind og høre fuglene synge, ja så glemmer man alt omkring sig og bare suser der ud af :)
 Sådan var turen i dag, 47 dejlige km ude i det sydsjællandske landskab.



Ny kæde
En gang i mellem bliver tingene slidt op, og min kære mountainbike, er efterhånden godt slidt.
Så tingene skal langsomt skiftes ud, og første ting der blev skiftet var kæden. Den trængte virkelig til det, som  det kan ses på billedet.


Det var første gang jeg selv skiftede en kæde, og efter lidt start vaskeligheder og et lidt luren på et par youtube videoer, ja så fik jeg kæden skiftet og samlet.
Vidste godt hvordan man skilte den ad, med en kædeskiller. Men at samle den, havde jeg ikke lige set, så det måtte lige undersøges. Også er det jo godt at der er youtube, hvor alt faktisk kan læres.
Jeg brugte denne video.
De er foruden rigtig underholdne og gode at lære fra.


Så efter lidt start besvær var cyklen klar til at landevejen igen.



Den store klinge & Det runde tråd
Det var et foredrag jeg var til, hvor vi lærte at træde rigtigt på cyklen og udnytte kraften.
Det var et super godt foredrag og vi lærte en masse. Samt nogle super gode fif, som jeg har brugt meget bagefter.
Det bedste fif var "saksesparket" et trick, hvor man først bruger det ene ben til at cykle og hviler det andet, også skifter. På den måde kan man hvile det ene ben, hvis det f.eks er tæt på at krampe, og stadig cykle med det andet.

Man kan hvis det lyder interessant prøve det her -  http://www.dgi.dk/landevejscykling/arrangementer/201623323090 
Det er DGI og Bogø IF der holder arrangementet d.3 marts kl.19:00.

Træning
Det går efterhånden rigtig godt med træningen.
Jeg kan mærke at det virker. Jeg er blevet stærkere og kan holde til mere.
Er MEGET spændt på, når raceren engang kommer ud. om hvor "flyvende" jeg så vil være.
Mine ugentlige træningsture på mountainbiken ligger, for det meste, omkring de 60km. Det er en god tur på nogle timer.

Jeg har næsten nået de 1000km siden 1 januar, mangler kun 123km og den når jeg i denne mdr.
Det er dog både med spinning og på cykel. Men har jo også planlagt at cykle 8000km i år, så der er lang vej endnu.

Til slut et par billeder fra dagens cykel tur, i det smukke forårs vejr.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar