søndag den 19. juli 2015

Første træningstur i juli

Bare fordi det er juli mdr og de fleste har sommerferie og laver andre ting. Skal der stadig trænes, for der kommer to lange løb i næste mdr, og kondien skal holdes ved lige.

Det er dog ikke blevet til så mange ture endnu i denne mdr, kun 3 mellem lange ture på raceren. Også de daglige 20km på hverdags cyklen, til "kursus" og hjem igen.

Første træningstur d.7 juli.
Efter en længere pause, var det på høje tid at komme ud og få luftet raceren.
Det skulle egentlig bare være en lille træningstur, sådan for at komme langsomt i gang igen.
Det har taget min krop noget tid, at komme sig over en MEGET lang cykeltur i Jylland. Hvor jeg cyklede fra Vejle til Vesterhavet og retur til Middelfart på 8 dage.

Nå men ud på raceren kom jeg, og turen gik i første omgang op forbi Herlufmagle og Glumsø. Herfra videre mod Tystrup søerne. Det gik fint og det var rart endelig at komme ud på raceren. Vejret var godt og varmt.

Da jeg nåede op omkring Fuglebjerg, begyndte vejret at ændre sig og blive køligere, samt vinden tog lidt til. Så der skulle knokles lidt, for selvfølgelig havde jeg modvind som altid.
Samtidig begyndte jeg at gå sukkerkold, for havde ikke fået noget spiseligt med, for det var ikke meningen at turen skulle være så lang, og havde åbenbart ikke fået spist nok hjemmefra.
Men der var lang vej hjem, når ens krop skriger på mad. Så bestemte mig for at ændre kurs og cykle forbi grillen på Karrebækvej.
Tog turen forbi Hyllinge, Saltø og Bistrup, hvor jeg drejede af mod Karrebækvej og grillen. Det var en hård tur, når kroppen er træt og sulten. Men endelig kom grillen og jeg fik lidt af spise. Det hjalp virkelig på kroppen og energien.
Her efter gik turen hjem over via Herlufholm og Fensmarkvej. Endelig var jeg hjemme igen.
Turen blev noget længere end planlagt. I alt cyklede jeg 73,5km på 3 timer. Kunne godt mærke at formen var lidt rusten og kroppen stadig træt. Men det var godt at komme ud igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar