tirsdag den 9. juni 2015

Defekt hjul.

Cyklen havde ikke været ude siden Tøserunden, bla pga dårligt vejr. Så da vejret endelig blev godt igen, ja så skulle cyklen luftes.

Der var træning i klubben, så børnene blev afsat, vejret var perfekt, drikkedunken fyldt og afsted var jeg.

Endelig ud og røre sig igen, det var virkelig dejligt, lige indtil jeg kigger ned på forhjulet. Det slår underligt. Mangler det mon luft, stopper og tjekker, nope ingen luft problemer. Nå pyt kan ikke mærke noget, når jeg cykler og det skulle i hvert fald ikke spolere min tur.

Cykler lidt videre.... Men der var altså noget galt med det forhjul. Stopper og tjekker igen, det var IKKE indbildning. Hjulet slog og en del faktisk, ØV!!! Måtte pænt vende om og cykle hjem igen.

Det blev ikke til nogen træningstur i dag.

Ved ikke præcis hvad der er sket med hjulet, om det er fordi en eger løsnede sig under strabadserne i Tøserunden, eller en fejl fra producentens side. Det skal undersøges.
¨
Nu havde jeg ingen racercykel at cykle på, faktisk hverken en hverdags cykel eller racercykel. Hvad sker der lige for mig og cyklerne :-(  For både for og bagbremse er røget på min hverdags cykel. Og jeg havde et løb om søndagen, så hvad gør man så ?????
Jo jeg skiftede da bare hjulet ud, med det fra min gamle racer. Så nu kører jeg med et 24år gammel forhjul, og det fungere :-)

Men en hel uges træning blev forspildt, både fordi jeg nu må ta bussen til kursus, i stedet for de daglige 20km cykling til og fra kursus, Men også fordi racercyklen måtte blive hjemme. Så gik nogle LANGE ture i stedet for.
Gik hjem fra kursus i regnvejr, ikke den fedeste oplevelse, men fik da rørt ben musklerne med 10km gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar